PISTES REPTE COMUNICACIÓ
Pi1.
Modalitats comunicatives:
- Sincronia (video trucada –zoom, meet, teams, whatsapp…-, xat) Webinar
- Asincronia (email, sms, etc.)
- Oral i Escrita
Pi2.
Fases a tenir en compte:
Fase 1. Cerca activa de noves vies per comunicar-se (videotrucades, videoconferències, reunions en línia a través d’aplicacions, etc.).
- Conèixer l’eina.
- Què? Planifica què vols dir tal com ho faries en una reunió de treball habitual: temps, destinataris, etc.
- Quan? Quin és el millor moment per fer una reunió, sempre tingueu en compte què heu de decidir i comentar. El teletreball també requereix diferenciar el temps professional i el personal.
- Qui? Les reunions participatives amb molts assistents resulten poc efectives, el mateix passa en una videotrucada/videoconferència. En una plataforma si sou moltes persones caldria que algú prengués un rol moderador.
- On? Quin és l’espai més adient?
Pi3.
Fase 2. Com es diu?
- On mirem? “tot és comunicació” –el que és verbal i el no verbal- (les paraules, els gestos, les mans, etc.).
- Quina imatge mostrem? El teu aspecte personal és rellevant en la comunicació, si és una reunió de treball, procura mantenir un equilibri entre la comoditat i la imatge professional.
- Com escoltar? Mostra interès i fes escolta activa.
- Regles de comportament. Netiquette 10 regles bàsiques
Regles de comportament
Netiquette 10 regles bàsiques:
- Qui llegeix el missatge és un altre ésser humà amb sentiments
- Comportament ètic. Aplicar el mateixos estàndards de comportament en línia que a la vida real.
- Escriure tot en majúscules es considera com cridar i, a més, dificulta la lectura.
- Respectar el temps i l’amplada de banda d’altres persones.
- Projecció. Mostrar el costat bo de si mateix mentre es mantingui en línia.
- Compartir els seus coneixements amb la comunitat.
- Ajudar a mantenir els debats en un ambient sa i educatiu.
- Respecti la privacitat de terceres persones.
- Abús poder. No abusar del seu poder o dels avantatges que pugui vostè tenir.
- Comprensió. Compredre els errors dels altres igual que vostè espera que els altres comprenguin els seus.
Competència digital ciutadana: cap a una bretxa digital 0 és un projecte finançat amb el suport de la Diputació de Tarragona (ref. 2020PGR-DIPTA-URV14). Aquest projecte es va iniciar l’1 de novembre de 2020 amb una durada de 8 mesos.