Qkades
A la foto el Joan, el Pau, la Mari i l’Enric
Entrevista a Ruth Blanch Balsebre, de l’empresa Qkades. Artesania bosses i complements
https://www.qkades.es/
(Ribera d’Ebre) – Tarragona
Assessorament del Telecentre de Ribera d’Ebre (Consell Comarcal de Ribera d’Ebre) en l’elaboració de la web, botiga online i promoció en xarxes socials
2/12/2021
ENTREVISTADORA. Hola, Ruth, com estàs? Ha costat trobar-nos, però ho hem aconseguit. Tot i que és desembre i per les persones que empreneu, que produïu i veneu, aquestes dates són molt complicades, t’agraïm molt que hagis pogut col·laborar amb el projecte per difondre la teva experiència.
La Ruth Blanch ens compartirà la seva experiència amb els temes digitals. Comencem per qui ets, d’on vens i què fas?
Ruth. Soc la Ruth Blanch, nascuda a la Fatarella, però ara visc a Móra d’Ebre. Estic vivint al camp, lo món rural m’agrada molt.
Vaig començar amb la creació i venda de bosses, perquè des de petita tenia interés per la confecció, no he estudiat disseny però feia els vestits a les Nancys i tenia una una vena creativa. Em vaig quedar a l’atur i tenia a la meva mare molt malalta, ingressada a l’hospital. Un dia me va dir: per què no em fas un bolset per portar al coll? Les infermeres em van demanar si les hi podia fer alguna cosa. I tota la gent m’animava: doncs te podries dedicar a això. Sempre havia deixat aparcada aquesta idea. Per què no provar-ho? A veure què passa, vaig pensar.
ENTREVISTADORA. Jo he mirat la teva web i tens coses molt maques. Tens molt de gust. Us recomano que la visiteu.
Ruth. Moltes gràcies. Poc a poc vaig veient resultats, però costa, costa molt.
ENTREVISTADORA. Una cosa és produir-ho, però una altra cosa és difondre-ho. A més, la pandèmia pel mig… Però la tecnologia ajuda en aquest cas. Com vas engegar de la idea a l’acció?
Ruth. Si no tens una botiga física, per a què la gent conegui el teu producte l’has de difondre. Perquè la gent conegui el teu producte.
ENTREVISTADORA. Com vas començar amb tot això?
Ruth. Vaig fer un curs de coworking al Consell Comarcal. I llavors, tots els cursos que sortien de xarxes socials, m’anava apuntant, perquè jo no tenia idea de res. Entre cursos i que em van ajudar molt allí. Tirant de Youtube i tutorials. Poc a poc vaig anar fent.
ENTREVISTADORA. Molt bé. Quan de temps fa que comences a tenir la web i el negoci digital?
Ruth. Posa uns dos anys i mig. Quasi després va arribar la pandèmia. I em va tocar posar-me a fer mascaretes. Si no en vaig fer 5.000 o 6.000, no en vaig fer cap. Una passada.
ENTREVISTADORA. I al començament quins condicionants pensaves que et limitarien, com t’ho imaginaves?
Ruth. Al principi no sabia fer res, no tenia botiga física. Em deien ‘On puc comprar-ho?’ no tenia web, no tenia res. Vaig anar on són la Remei i el Jordi (al Consell Comarcal) i em van ajudar molt ells, a buscar una web, no sabia res, per on tirar. Però tenia la necessitat d’ensenyar el producte, tot i que també tinc botigues que em compren el producte.
ENTREVISTADORA. I les xarxes socials que utilitzes, quines son?
Ruth. Instagram, Facebook. Com que faig cursos per fer la publicitat, m’he adonat que el meu públic està a Instagram, té entre 35 a 44 anys.
ENTREVISTADORA. Enhorabona pels bons resultats. Quina és l’experiència a data d’avui? N’has tret profit de totes les passes que has anat fent.
Ruth. Contenta, he après molt. He notat molt que ha funcionat el boca orella. I a les botigues. He anat fent publicitat de tot el que he anat fent. El producte es veu. Gràcies a la publicitat, perquè si no d’on em venen a buscar les botigues?
ENTREVISTADORA. I el territori, primer es va interessar la gent de prop i després s’ha anat ampliant? Les bosses de la Ruth on es poden trobar?
Ruth. La primera Móra, després a Reus, allà moltíssim. Després a Barberà del Vallés. Tinc a Madrid, a Fuenlabrada. A Besalú. I últimament ara aquests dies a Santa Coloma de Gramenet i a Múrcia. Ara de momento estic provant.
ENTREVISTADORA. I aquestes comandes que t’arriben de fora de Catalunya. Com t’han arribat?
Ruth. Per la publicitat, segueixen a altres botigues i es van posar en contacte amb mi.
ENTREVISTADORA. Deies que has tingut resposta del territori més proper i d’altres. Això és una xarxa. Abans parlaves del suport del Consell Comarcal. Quant de temps has necessitat aquest acompanyament?
Ruth. Ara gairebé m’ho vaig fent tot sola. És que posicionar-te amb SEO costa molt si no en saps. Vaig provant, però no se si arribo on he d’arribar. Necessitaria a algú que m’ajudés. Impacte en tinc, però voldria saber com fer-ho millor. M’agradaria tenir la meua pròpia web. Sempre tocant de peus a terra.
ENTREVISTADORA. Et veig fent xarxa de col·laboració…
Ruth. Em falten hores. El disseny el faig quan estic més tranquil·la. Dissenyar, preparar, tallar, cosir, fer fotos…
ENTREVISTADORA. I ara quan mires enrera, i veus a la Ruth que es va quedar a l’atur i et cau el món, i la Ruth d’ara, què veus?
Ruth. He fet un gran esforç, estic molt orgullosa, no pensava tenir el resultat que he assolit.
ENTREVISTADORA. L’accés a la xarxa va bé. I has hagut de fer inversió en equipament?
Ruth. La xarxa va bé. I no he hagut de fer cap inversió, ja tenia els dispositius que necessito.
ENTREVISTADORA. Què li recomanaries a algú que ha de començar de zero i que no sap què fer?
Ruth. Que vagi fent, poquet a poquet. Granet a granet fa montonet. I si no saps de res, assessorar-te i buscar ajuda.
ENTREVISTADORA. I ara quins són els nous reptes?
Ruth. Que els meus productes siguin coneguts i vendre’ls. I el repte és vendre a través de la web. Impulsar la venda per internet. Voldria que es pogués personalitzar el producte, una tela, els colors, que és el que jo voldria fer a la web. Fer una web on tu poguessis muntar el bolso ideal. Això ara no es pot fer, està limitada per la plantilla de la web que tinc. Fer un raconet per la web.
ENTREVISTADORA. Personalitzar el producte i fer-lo a mida. I deixar un raconet per la inversió. Doncs ja està Ruth, ja hem acabat l’entrevista.
Ruth. I ja està? Ara que estic tan bé parlant! Posa que estic molt agraïda de la Remei i del Jordi, del Telecentre (Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre), pel seu suport, que em van ajudar molt.
ENTREVISTADORA. Moltes gràcies i molts ànims!
Ruth. Moltíssimes gràcies. Bones Festes!
Competència digital ciutadana: cap a una bretxa digital 0 és un projecte finançat amb el suport de la Diputació de Tarragona (ref. 2020PGR-DIPTA-URV14). Aquest projecte es va iniciar l’1 de novembre de 2020 amb una durada de 8 mesos.